Tomek Tomczyk - jasonhunt.pl o swoim rankingu pisze tak.
"Siódma edycja najważniejszego i najpopularniejszego rankingu
prowadzonego od 2009 r. Złota, srebrna i brązowa dziesiątka najbardziej
wpływowych blogerów Polski oraz wielka galeria wschodzących gwiazd
blogosfery. 17 zmian w porównaniu z ubiegłym rokiem to prawdopodobnie proszenie się o
kłopoty. Ten ranking w jakimś stopniu porządkuje
blogosferę, pokazuje, kto się w niej liczy i jest podpowiedzią na kogo
warto zwracać uwagę przy współpracy komercyjnej. Nie ma sponsorów, nie
ma przyjaciół, nie ma znajomości i nigdy nie będzie doskonały, ale
zawsze był i pozostanie tworzony uczciwie."
Dlaczego Tomek Tomczyk?
Powiem Wam, że Tomek jest najlepszy. Kreator opinii, konsekwentnie budujący swoją markę. Nieidealny. Czy szukamy w ogóle ideału? Zdecydowanie nie. My ludzie zawsze szukamy niedoskonałości. Opisując najbardziej szlachetny minerał jakim jest diament, punktujemy tak naprawdę jego wady (czystość, szlif, barwę, karat). Jasonhunt nie jest idealny, podobnie jak jego ranking, ale z pewnością nie jest pozbawiony rzetelności, wnikliwej analizy i znajomości blogosfery. Siódma edycja, trzy dziesiątki, obszerne komentarze i statystyki. Liczby bronią się same, treść może być różna, ale ilość odsłon, fanów na facebooku czy obserwatorów na instagramie to konkretny obraz poczytalności bloga. Social media to potęga, jeśli jeszcze tego nie zrozumieliście, to powiem Wam, że jest to tylko kwestią czasu.
Dlaczego blogi?
Wróćmy jednak do samego rankingu TU Chciałam Was bardzo zachęcić do zapoznania się z nim. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Blogi są doskonałym źródłem informacji i z pewnością są ciekawsze od wielu gazet i wielkich portali, do których większość z nas zagląda jedynie po to, żeby sprawdzić prognozę pogody, kurs euro czy program tv. Jeśli bowiem chcecie poznać ciekawy punkt widzenia na konkretny temat, obiektywny, bezstronny, wolny od przesądów i uprzedzeń, a przy tym całkowicie autorski, to nie znam lepszego miejsca niż właśnie na blogach. Na prawdziwych blogach najważniejsza jest treść, która jest wypadkową postawy badawczej autora i jego skłonności do reagowania społecznego.
Blogi najskuteczniej kształtują opinię, chociaż wielokrotnie słyszałam na ich temat wiele złego. Zły PR. Skąd? Dlaczego? Taka ludzka natura, że nie lubimy tego co dobre :) Cieszy mnie jednak ogromnie, że czytelnicy blogów to osoby poszukujące dobrej treści, które mają dosyć kaszanki medialnej, celebryckiego sosu i tatara z parówki. To osoby, których nie przekonują rankingi w gazetach i produkty lokowane w telewizji. Większość z nich to opłacone akcje promocyjne, które mają swoich sponsorów. Jeśli Pani K reklamuje farbę do włosów, to niestety nie jest jednoznaczne z tym, że sama używa i poleca innym. Jeśli bloger X pisze o balsamie, filmie, czy innym produkcie, to jest wysoce prawdopodobne, że używa/oglądał/poleca produkt, a opinię swoją przedstawia po serii użyć/testów/analiz. Wisienką na torcie jest treść zamieszczana na onecie, czy wp, która, no cóż, delikatnie mówiąc mnie nie porywa. Natomiast w czasopismach typu Party czy Show obejrzeć można co najwyżej zdjęcia.
Obiektywni, niezależni i nieidealni liderzy opinii, to blogerzy, których znajdziecie w rankingu najbardziej wpływowych blogerów 2014 roku.
Blogi vs reszta świata
Blogi najskuteczniej kształtują opinię, chociaż wielokrotnie słyszałam na ich temat wiele złego. Zły PR. Skąd? Dlaczego? Taka ludzka natura, że nie lubimy tego co dobre :) Cieszy mnie jednak ogromnie, że czytelnicy blogów to osoby poszukujące dobrej treści, które mają dosyć kaszanki medialnej, celebryckiego sosu i tatara z parówki. To osoby, których nie przekonują rankingi w gazetach i produkty lokowane w telewizji. Większość z nich to opłacone akcje promocyjne, które mają swoich sponsorów. Jeśli Pani K reklamuje farbę do włosów, to niestety nie jest jednoznaczne z tym, że sama używa i poleca innym. Jeśli bloger X pisze o balsamie, filmie, czy innym produkcie, to jest wysoce prawdopodobne, że używa/oglądał/poleca produkt, a opinię swoją przedstawia po serii użyć/testów/analiz. Wisienką na torcie jest treść zamieszczana na onecie, czy wp, która, no cóż, delikatnie mówiąc mnie nie porywa. Natomiast w czasopismach typu Party czy Show obejrzeć można co najwyżej zdjęcia.
Obiektywni, niezależni i nieidealni liderzy opinii, to blogerzy, których znajdziecie w rankingu najbardziej wpływowych blogerów 2014 roku.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz